September 27, 2010

Memang Musim Kot...

Sejak memenjak ni gua xberapa nak sihat la akibat batuk dan selsema sampai gua susah nak tidur malam.Sudah beberapa malam Gua tidur tak lena pasal hidung tersumbat.Akhirnya terpaksalah gua pegi klinik universiti untuk mendapatkan rawatan.Tapi gua pun tak paham dengan doktor ni.Korang dengarlah pertanyaan-pertanyaan yang doktor tu ajukan kat gua:

Doktor:Masuk2..Sakit apa?
Gua:Doktor teka saya sakit apa kalau doktor pandai(dia doktor tanya gua lak sakit apa).Batuk,demam,selsema dengan sakit tekak.
Doktor:Dah berapa hari sakit?
Gua:2,3 hari sakit.
Doktor:Ada allergik dengan apa-apa ubat tak?
Gua:Ada..Ubat nyamuk,ubat gegat,ubat lipas..semua2 allergik..
Doktor:Ok,nih saya bagi ubat,kalau lepas abis ubat tak baik datang jumpa saya.
Gua:Demm doktor..orang doalah supaya baik....

*Jawapan dari gua semuanya merapu dan menipu..Cuma soalan dari doktor jer yang betul2.


Soalan dia tak ada yang salah pun. Memang patut pun dia tanya allergic dengan ubat apa sebab takut kalau bagi ubat yang kita allergic kompem problem nanti.Ingat boleh la dapat surat MC 2,3 hari ker,tapi tak dapat pun.Tak suspek betul doktor nih..
Lu org nak percaya ke xgua pegi klinik gua pedulik hape..dah nama blog pn kaki tipu...suka ati la....

4 comments:

  1. info tentang hidung tersumbat di SIHAT SELALU - Hidung Tersumbat

    ReplyDelete
  2. ko telah memberikan aku idea utk menjawab soalan2 doktor lain kali.. wahahahaha..

    ReplyDelete
  3. sekali sekala boleee...jgn amal slalu...mkn kaki doktor nnti...trus shat..

    ReplyDelete