April 15, 2010

Surya & Berhenti

Apehal hari ni gua rasa nak mengamuk. Rasa macam nak gigit lutut unta.

Gua ni penyabar. Tapi kenapa dia buat macam ni.

Malam tadi, kat kedai dpn MMU.

"Bro, Surya ada tak", tanya gua dengan nada kacak.

Bro tu geleng.. Aduh.. Gua pun ushar-ushar rokok orang bergaji besar. Ish. Nak ke tak nak ni? Hati gua berbelah bahagi.

"Winston 14 la", gua mintak jugak gaya seorang veteran perang Vietnam.

"Merah?", tanya bro tu pada gua.

"Yelah, merah la. Cam sundal je isap hijau.", bentak gua dalam hati.

Seakan memahami raut wajah gua yang agak budiman. Bro tu terus amik Winston 14 merah.

Setan tol. Malam ni gua dah membazir.Apehal la sistem mafia kat Malaysia kurang mantap. Macam mana la Surya payah nak lepas kt Malaysia ni. Harga rokok pun dah naik. Berhenti rokok?? emmmmmmmmmm......

No comments:

Post a Comment