November 19, 2010

Aku pulang tanpa dendam...

Jam di tangan menunjukkan tepat kul 12 tengah ari. dah tiba masanya untuk gua sebagai jejaka yang hensem dimata gadis-gadis abad 21 bergerak menuju ke alam....NERAKA SERABUT. Leceh tul la, raya aji baru sehari. dah kene go back balik hostel. Kalau la gua jadi menteri pendidikan. Gua xbagi budak-budak ni exam lepas raya. kesian kat otak. Otak pun nk tido gak. Nak release tension. Layan movie blu kat external hardisk ke, makan lemang sampai terburai perut ke, merempit dengan rakan-rakan kat simpang pulai ke, usya ponggong 40 juta dr rozmey ke. Hatdoiiii..


"Lu xabis final lg ke bai. Giler semangat nak balik" merewang-rewang ayat tersebut di dalam kepala otak ni. perang psikologi yang diterjahkn dari member gua membuatkan moral gua turun mendadak. Semut api yang menjalar ditingkap bas menyemakkan lagi fikiran gua. Lalu gua jentik dan trus melayang ke peha amoi sebelah gua. Gua bajet semut tersebut mesti xtahan dengan peha gebu amoi tu. 

yeah!! ternyata sangkaan gua tak meleset. amoi tersebut digigit semut gersang tetapi beliau cuba menahankan diri. peha putih menjadi merah. mungkin bimbang gua akan amik kesempatan kot. sekali lagi fikiran gua serabut. pekara negatif mula timbul adakah muka gua macam perogol? pencabul? penghapus kehormatan?

 Macam ni la muka amoi tu. gua xtipu.

"bro, bro, lu nak pegi mana?" terpacul kat mulut mamat ejen tiket bas kat bukit jalil. "er, melaka ada? ayer keroh". mamat ejen tu bawak gua pegi kaunter dia amik tiket. "alamak bro, bas baru gerak. kene tunggu sejam lagi". limpahan maki-makian terbit dari mulut gua. Dalam masa sejam tersebut gua habiskan dengan berpura-pura menjadi pengawal keselamatan yang hensem di tepi platform.

gua selamat sampai kul 6.30 tadi. bas yang bawak gua dari kl sampai melaka amik masa sejam. gua rasa montoya yang bawak bas tu, tak pun alonso. patut lah berita banyak pasal bas sekarang ni. lagi-lagi kat bahagian sukan. Bas pecah rekod 12 terbunuh, antara tajuk yang paling glemer.

Papepun gua masih hidup lagi ni. Alhamdulillah.

 bas gua naik tadi..ok, yang ni gua tipu.

No comments:

Post a Comment